Oktoberfest, Luzern en meer! - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Laura Geurtse - WaarBenJij.nu Oktoberfest, Luzern en meer! - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Laura Geurtse - WaarBenJij.nu

Oktoberfest, Luzern en meer!

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Oktober 2013 | Zwitserland, Seedorf

Hoi allemaal!

Het is echt verschrikkelijk hoe snel de tijd hier gaat! Ik zie ook nu net dat ik hier vandaag precies twee maand zit :).

Het leven hier is voor mij heel normaal geworden. De afgelopen twee weken was het wel even anders, want de kinderen hebben hier al twee weken herfstvakantie gehad. Aankomende week hebben ze ook nog vakantie. Drie weken dus in totaal!

Ik merk dat het best heel vermoeiend is om de hele dag te zorgen voor de kinderen. Het is uiteraard erg leuk, ik mag de kinderen heel graag! Af en toe kun je ze ook wel achter het behang plakken ;). Ik heb ook veel minder tijd om met het huishouden bezig te zijn of om een keer een rondje te gaan wandelen. Ik heb de afgelopen twee weken werkelijk niks gedaan en daar baal ik ontzettend van. Als ze weer naar school gaan, ga ik er vol tegenaan!

Voordat ze vakantie hadden, heb ik de buurvrouw nog even gesproken toen ik de jongste naar onderen bracht. Ze vond het zo mooi om te zien hoe de jongste veranderd is. Volgens haar is hij veel rustiger geworden. Dat vond ik wel een mooi compliment :). Ook de ouders zijn tevreden met wat ik hier doe, en laatst zeiden ze tegen mij dat ze het volgende deel van de taalcursus ook voor me gaan betalen! Daar ben ik natuurlijk heel erg blij mee, maar ik vond dat niet echt nodig. Doe het werk graag! Nu doe ik Duits deel 1 van B1. Daar heb ik nog ongeveer zes lessen van. Daarna ga ik verder met deel 3 van B1. Ik sla deel 2 dus over. Dat doe ik, omdat het tempo me te laag is. Ik ga zelf deel twee combineren met deel 3. Ben heel erg benieuwd en ik hoop dat ik niet dezelfde lerares heb, haha.

Twee weekenden terug wilden we uit eten gaan bij de pizzeria. Dat was een komische avond. We gingen naar binnen, maar het bleek niet echt een restaurant ofzo. Je kwam binnen in de woonkamer van de familie, en daar was ook de keuken. Er was één tafel voor vier personen, dus konden we daar net zitten. Blijkbaar hadden ze nooit gasten maar is het een afhaalpizzeria. Die mensen zullen wel gedacht hebben!

Vorig weekend zijn we dan eindelijk met de meiden naar het Oktoberfest in München gegaan! 's Avonds ging ik al met één meisje naar Konstanz, daar zouden we overnachten. We waren bij de verkeerde bushalte uitgestapt en moesten dus een godsganse eind lopen om bij de jeugdherberg te komen (heuvel op, in de mist). De mensen in het hostel waren zeer onvriendelijk. Woorden als 'verdammt' en 'scheisse' passeerden vaak hun toonbank. We kregen een pakketje lakens in de handen gedrukt en er werd ons verteld dat we acht hoog moesten. Leuk, mooi uitzicht de volgende ochtend - dacht ik... Was er geen lift. Wij die pokketrappen op - we waren bekaf! Die zaterdag ging om kwart voor zeven de wekker. We hadden een heerlijk ontbijt! Op het station in Konstanz wachten de andere meisjes op ons. We gingen naar de supermarkt om biertjes en eten te kopen. Dus zo zaten we om half elf al in de trein met een biertje. Uiteindelijk kwamen we om half drie in München aan - en dat voor maar vijftien euro retour! Kun je niks van zeggen, of wel dan? We stapten de trein uit en het was één grote chaos. Het hele station was bezaaid met mensen in lederhosen en dirndl's, en Bayern München moest ook voetballen dus er liepen ook nog supporters tussendoor. We hadden bij de Turk een lekker broodje falafel gegeten en zijn toen naar het feestterrein gegaan. Ik dacht dat ik flauw ging vallen! Zo ontzettend druk. Uiteindelijk zijn we in de rij gaan staan bij een biertent. Je staat ongeveer in een rechthoek van 5x10m, het staat vol met mensen en je kan nauwelijks ademhalen omdat je zo dicht op elkaar staat. Je gaat beetje bij beetje naar voren en, ook al weet ik niet hoe het voelt, het lijkt net alsof je in een concentratiekamp bent (niet lullig bedoelt). Mensen houden hun hand in de lucht om te laten zien met hoeveel mensen ze zijn, zodat ze misschien voor kunnen. Dan wordt er geroepen: "Zurück!" en iedereen wordt weer naar achter geduwd. 1 woord: verschrikkelijk. Ik stond op het punt om werkelijk terug te gaan, toen we eindelijk (na bijna twee uur te hebben gewacht) naar binnen konden. Maaaarrr.... eenmaal binnen was het zo gezellig! Iedereen zit aan tafel met grote pullen bier van 1 liter. En heel toevallig zaten we achter een tafel met Nederlandse jongens - die overigens ook zeer gezellig waren. En als je naar de wc wilde, moest je wel een half uur in de rij wachten. Helaas gingen de tenten al heel vroeg dicht, rond half één, één uur! We besloten om naar het station te gaan, want één meisje was in glas gestapt en haar teen bloedde als een malle. Bij de EHBO zeiden ze dat ze naar het ziekenhuis moest gaan, maar zo erg vond ze het zelf nog niet. We hebben vervolgens vier tot vijf uur op het station gewacht, en het was zoooooo koud! Het was zo grappig om al die slapende mensen op het station te zie. Uiteindelijk was ik zondag om half drie weer hier en ik was helemaal kapot. Foto's van het Oktoberfest heb je kunnen zien op Facebook.

Gisteren ben ik met een ander meisje uit Finland, die ik nog niet kende, naar Luzern geweest. Wat ik er over kan zeggen, is dat Luzern wel erg mooi is! Gisteravond zijn we naar het Swiss Folk Music Gala gegaan, waar we de gemiddelde leeftijd flink onderuit hebben gehaald. Wat een oude bende daar! Het was wel erg leuk om te zien, voor één keer. Ik kijk liever naar de Polyhymnia-avonden in Lemelerveld (vooral voor Laura en Manon! ;)). We sliepen vannacht in een jeugdherberg, en godzijdank was er wifi - zodat ik nog wat te kletsen had, haha. We sliepen met twee jongens, één uit Turkije en één uit Korea. Ook nog even mee gebabbeld. Vandaag gingen we een beetje sightseeiing doen. We hadden een dagkaart gehaald voor de bus en konden zo overal heen. We hebben dus veel plekken gezien! Helaas was het meisje waar ik mee was ziek en ging al vroeg op huis aan, waardoor ik ook lekker vroeg weer hier was. Foto's van dit weekend heb ik ook net op Facebook geplaatst.

En nu, is het natuurlijk al oktober! En dat kan maar één ding betekenen! Aankomend weekend weer lekker een paar dagen naar huis, voor een geweldig leuk feestje van paps en mams, en een leuke avond met m'n allerliefste vriendinnetjes! Ik heb er zo veel zin in om alle leuke mensen weer te zien, en natuurlijk ook lieve Indy, want haar mis ik wel het allermeest! Ik wens papa en mama maandag een hele gezellige dag toe.

Ik zie jullie snel weer!
Liefs xx

  • 05 Oktober 2013 - 21:19

    Linda:

    Whieeeee!!!! Laura komt naar huis :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 9776

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Au-pair in Zwitserland

Landen bezocht: