Feest, bezoek aan Holland en nog eens feest! - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Laura Geurtse - WaarBenJij.nu Feest, bezoek aan Holland en nog eens feest! - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Laura Geurtse - WaarBenJij.nu

Feest, bezoek aan Holland en nog eens feest!

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Mei 2014 | Zwitserland, Seedorf

Lieve allemaal,

de tijd gaat snel zeg! Voor m'n gevoel schreef ik gisteren nog het laatste verslag, maar dat is alweer bijna twee maand geleden. Hier dus een korte update.

Intussen zit ik hier ruim negen maand en gaan m'n laatste drie maanden in. Heel apart als je daar over gaat nadenken. Hoe snel letterlijk de tijd gaat...

M'n vorige reisverslag eindigde met het feit dat Heidi, de oma, jarig was. Intussen hebben we een feestje van haar gehad. Het werd gewoon hier in het dorp gehouden; een leuk, klein restaurantje. Daar hebben we heerlijjk gegeten en het toetje was echt super. Die zou verboden moeten worden. Joris had nog een film voor haar gemaakt met allerlei leuke foto's. Dat was een gezellige avond.

In een weekend ben ik weer naar Bern geweest. Weer gezellig naar ons vaste stekkie: de Turnhalle. Ik vond het al zo raar, want héél het station liep vol met mensen van de politie. Eerst wist ik niet wat er was, maar blijkbaar was er een of andere demonstratie geweest, waardoor letterlijk op elke hoek van élke straat een club van vier politiemensen stonden. Niet normaal. Om half elf vonden de meiden het toen wel genoeg, want we zouden die volgende dag weer afspreken voor het afscheid van één van hen. Oké, had ik dus net de bus gemist en kon ik wachten tot tien over twaalf. In een wachtruimte in het station wezen wachten, waar drie jongeren onder het genot van een biertje doodleuk iedereen vermaakte met hun filosofie over God. Vervolgens kwamen de supporters van FC Bern ook terug. Mijn hemel, wat een kabaal. De volgende dag hadden we afscheid van één van de meiden.

Op een woensdagochtend bracht ik met een andere moeder uit de straat de kinderen naar school. Op de terugweg vroeg ze of ik meewilde naar de Migros en zo hebben we daar lekker koffie (thee) gedronken en inkopen gedaan. Ze vroeg ook al of ik meewilde naar haar volleybaltraining, maar ja, als je dat niet doet was het volgens haar wel moeilijk.

In diezelfde week was Daniela naar Italië en had ik de hele week de kinderen. Op vrijdag zou Daniela moeten helpen met het turnen bij Thijs, maar omdat ze er niet was vroeg ze of ik mee wilde helpen. Prima! Bij helpen denk ik aan spullen klaarzetten en opruimen, maar wat ik niet wist was dat je dan zelf ook mee moet doen. Dus stond ik daar in m'n netste kleren te zweten.

Op zondag voor Pasen heb ik 's ochtends met Heidi en Daniela eieren zitten 'verven'. Je kunt het eigenlijk niet verven noemen, want het gebeurt heel anders. Je neemt een panty in je hand en daar leg je het ei in. Vervolgens druk je daar allerlei kruiden en planten uit de tuin op en knup je de panty eromheen. Vervolgens wordt het ei gekookt in een pan met water en ui-schillen. Vervolgens heb je een ei met vormpjes van die kruiden die je erop had geplakt. Super leuk om te doen! En die avond hadden we nog verjaardag van de zus van Heidi.

Ondertussen hebben jullie vast gelezen dat ik een sollicitatiebrief heb geschreven voor de master Leren en Innoveren. Dit is een opleiding, waarbij je twee dagen per week werkt en één dag studeert. Je leert dan om problemen in het onderwijs aan te pakken. Ben uitgenodigd voor een gesprek en ben nu een ronde verder. Lees: de pabo plaatst me op een school waar ik twee jaar ga werken. Met deze school moet ik contact zoeken en een kennismakingsgesprek via skype regelen. Als deze school zegt 'ja', dan is het een 'ja'. Als het een nee wordt, weet ik eigenlijk niet wat er gebeurd.

Op witte donderdag zijn we dan naar Nederland gegaan. Super lief dat ik met hen in de auto mee mocht. Vond het nog wel sneu, want Daniela moest de hele weg achterin, aangezien ik niet met m'n dikke kont tussen de kinderzitjes pas, haha. We hadden erg veel file. In Arnhem werd ik opgehaald door Gerald en was ik om half elf weer thuis. In die tijd dat ik thuis was, zou ik eigenlijk op tweede paasdag naar huis gaan, maar aangezien ik dat gesprek op de pabo had, mocht ik die week ook nog blijven. Zo ben ik op zaterdag met mama wezen winkelen. Op eerste paasdag ben ik naar oma geweest, 's middags naar Gerald en 's avonds zijn we lekker uit eten geweest. Op maandag was er dan de Trekkerslep in Marle waar ik met Laura heen geweest ben. Helaas had ik net Gerald gemist. Balen... Ook zijn we nog naar de bios geweest en op vrijdag hadden we een barbecue van de AJK waar Gerald bij zit. Die zaterdag was het dan Koningsdag en heb ik lekker met de meiden bij Ekkelenkamp en aan de Vecht gezeten. Afgelopen zondag werd ik voor de zoveelste keer weer afgezet op het station door Gerald. Lief <3. Wát een pokkereis. Om kwart over negen 's ochtends vertrokken en 's avonds pas om kwart over elf thuis. Verschrikkelijk. De volgende keer ga ik wel vliegen. Stomme treinen.

Vandaag ben ik met Daniela mee geweest naar Chloés school, want ze vierde hier vandaag haar verjaardag. Nou, dat is wel even anders dan in Nederland hoor. In Nederland is het een paar liedjes en trakteren maar, hier is het een hele ceremonie van bijna een uur. Maar zó leuk! Chloé zat op een verjaardagsstoel en kreeg een steentje in de hand. Ze mocht iemand uitkiezen om mee te gaan naar de gang. In die tussentijd wordt het hele klaslokaal versierd. De klas is in groepjes verdeeld en dat rouleert dan per verjaardag. Ieder groepje heeft dan z'n eigen taak. Ook moet ieder kind een touw om z'n nek hangen. In het midden van de kring lagen twee dobbelstenen en Chloé moest net zo lang gooien totdat ze zeven had (zo oud wordt ze zondag). Vervolgens moest ze al hinkelend zeven maal over die dobbelstenen springen. Na nummer zeven werden er een aantal liedjes gezongen en werd de 'geluksboom' tevoorschijn gehaald. Daarin hingen drie draadjes met elk hun eigen betekenis. De lerares deed deze touwtjes om Chloés nek. Vervolgens komen de kinderen één voor één bij Chloé om hun gelukswens uit te spreken en doen ook hun touw om de nek van Chloé. Uiteindelijk worden al die touwtjes weggenomen en wordt daar een vlecht van gemaakt. Daarna werd er een ketting van gemaakt. Zo ontzettend gaaf om een keer mee te maken, en ik heb nu gelijk leuke ideeën voor in ons onderwijs! Jeej!

Intussen is het definitieve eindticket ook geboekt, en vlieg ik op 25 juli 's avonds terug naar Nederland.

Tot snel allemaal! (Heel snel...)

Liefs xx

PS. ik plaats geen foto's, want met dit programma duurt me dat gewoon veel te lang.

  • 02 Mei 2014 - 23:30

    Linda:

    Super leuk verhaal Lau!!
    Tot snel <3

  • 03 Mei 2014 - 01:37

    Henk :

    Weer een mooi verhaal heur !!! Ja de tiet vlôg he ! Nog 3 moant en ut zit der aweer op .
    Ma ie hebt een hoop e'leed , ervaring oppe doane , en denkt noe anders oaver sommige dinge , of hoe ut ok kan . Dit is en straks , was een ervaring woar ai wé iets an hebt . Tot later meid !!! Kalm an .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 9798

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Au-pair in Zwitserland

Landen bezocht: