Fijn, dat gezonde leven! - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Laura Geurtse - WaarBenJij.nu Fijn, dat gezonde leven! - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Laura Geurtse - WaarBenJij.nu

Fijn, dat gezonde leven!

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Augustus 2013 | Zwitserland, Seedorf

Hoi allemaal!

Even een update vanaf woensdag. Joris lag toen nog in het ziekenhuis en Daniela was heen werken, dus was ik alleen met de kinderen 's ochtends. Ik ben met Thijs naar de supermarkt gegaan. Niet dat dat boeiend is, maar dat is zo'n beetje wat ik woensdag heb gedaan. Ze verbouwen hier heel veel zelf, dus mocht ik woensdag een lekkere krop sla uit de tuin halen en heb hier alle rupsen en wormen en weet ik veel wat van verwijderd, haha. Zo leer je nog eens wat! Het is allemaal wel anders dan de aardappelen-groente-vlees-jus in Nederland, dus ik denk dat ik mijn kookkunsten hier ook nog ga verbeteren, haha.

Gisterochtend ben ik met Joris naar 'Lyss' geweest, om daar een pasfoto voor mijn verblijfsvergunning te maken, die ik ook weer kan gebruiken voor het openbaar vervoer abonnement. Heb een Halbtaxabonnement genomen, wat inhoudt dat je elke rit voor de helft van het geld kan halen. Geloof me, dat scheelt hier heel veel, want het ov is hier belachelijk duur. Ook heb ik gisteren kennis gemaakt met een van de buren. Het buurmeisje kwam hier spelen en moest op een gegeven moment naar huis, dus ben ik met Chloé en Thijs meegelopen en zo heb ik kennis gemaakt met de moeder en oma van het buurmeisje. De mensen praten hier Zwitsers-Duits, en jeetje, wat is dat lastig te verstaan! Nu weet ik ook waarom wij de Friezen niet kunnen verstaan, haha. Ik begin al wel steeds meer woorden te onderscheiden en sommige lijken ook wel op het Duits, dus dat scheelt. Gisteravond ben ik alleen wezen mountainbiken. Heb nu een rondje dat ik graag zou willen kunnen in één keer. Ook het mountainbiken is verschrikkelijk wennen, want die heeft allerlei versnellingen voor en achter en weet ik veel waar. Begin het al wel beter te leren.

Vandaag heb ik niet veel gedaan. Ben maar een beetje met de was bezig geweest. Ik vermaak me prima hier, ook al zit ik helemaal onder de muggenbulten. En nog geen kleine ook niet...

Daniela is super sportief en zei dat ze me graag wilde 'uitdagen' met sporten. Graag! Ze heeft me gisteren laten zien waar de nordic-walking stokken liggen, dus daar heb ik vandaag maar even gebruik van gemaakt. Ik wilde graag een bepaald rondje doen, maar ik was al voorbij de afslag, dat ik maar weer hetzelfde rondje als gisteren heb gedaan. Duurde ruim een uur :) mijn beweging weer gehad dus. Nordic-walking is echt leuk! Ziet er natuurlijk ontzettend dom uit, maar dat is nodig voor de buikspieren. Geloof dat ik die dingen thuis ook maar aan ga schaffen, haha.

Hieronder nog een paar foto's van m'n kamer en badkamer, en de route waar ik vanavond langs ben gewandeld. Het werd al donker, dus ik weet niet of de kwaliteit zo goed is.

Tot snel! xx


  • 09 Augustus 2013 - 22:35

    Je Zusje:

    Weer erg leuk om te lezen!
    en lekker sportief bezig knap hoor, ga zo door :D

    Kusjes van mij hou je haaks!

  • 10 Augustus 2013 - 09:50

    Annemary:

    He Laura,
    jeetje, je zit er al. Leuk om via deze site je verhalen te lezen. Ik had het ook toen ik in Zuid-Amerika zat. Ik ga je volgen hoor! Heel veel plezier daar...enne Nordic Walking..hahaha...das net zoiets als een guilty pleasure plaat op 3FM. Grappig hoor!
    groetjes Annemary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 9774

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Au-pair in Zwitserland

Landen bezocht: