Treinreis, aankomst en dag 1 - wat een avontuur! - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Laura Geurtse - WaarBenJij.nu Treinreis, aankomst en dag 1 - wat een avontuur! - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Laura Geurtse - WaarBenJij.nu

Treinreis, aankomst en dag 1 - wat een avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Augustus 2013 | Zwitserland, Seedorf

Hoi allemaal,

hier een update van de eerste twee dagen van mijn grote avontuur!

Gisterochtend ben ik thuis om half acht vertrokken, waarbij ik heel lief werd uitgezwaaid door mijn lieve vriendinnetjes! Papa en mama gingen mee naar Utrecht om me daar op de trein te zetten.

Het eerste deel was van Utrecht-Frankfurt (Main) hbf. Verliep leuk, omgeving was oersaai. Al de natuur in Duitsland was dood... Wat wel leuk was, dat er file stond richting Frankfurt op de weg en ik daar met 303 km/u langsreed. Ook stond er opeens een donkere, naakte man langs het spoor. Waarom? Geen idee. Ook kwam ik de oranje bollen tegen die we ook altijd tegen kwamen op vakantie richting Italië, haha leuk!

In Frankfurt was ik bang dat twintig minuten overstappen met al m'n koffers niet zou lukken. Moest namelijk negen sporen verder. Maar goed, wonder boven wonder was ik er al in drie minuten. Zou dus haast niet mis kunnen gaan... Maar toch, ja hoor. Staat er op dat bord: train cancelled. Kwam die hele trein gewoon niet opdagen! Later maar naar de toeristenbalie gegaan, en daar hebben ze mijn ticket omgeboekt. Moest ik wel twee uur voor wachten, maar goed.

Uiteindelijk kwam ik rond negen uur 's avonds aan in Bern, waar Joris en de kinderen me op stonden te wachten. Super enthousiast dat die kinderen zijn. Chloé wilde mijn koffer al slepen. Ze vertelden hele verhalen, altijd leuk!

Mijn kamer is echt superluxe. Heb een tweepersoonsbed, een tv (die het nog niet doet) en een eigen badkamer. Heerlijk! Heb me al helemaal gesetteld. De eerste nacht verliep ook goed, heb heerlijk geslapen. Er was een feestje achter ons, dus dat was wel even lawaaierig. Toevallig werd er het liedje van The Scorpions gedraaid - Wind of Change, leuk hè pap?!

Vandaag moest Joris al vroeg naar het ziekenhuis; hij werd geopereerd aan zijn knie. Alles is goed gegaan. Vanochtend ben ik met Daniela en de kinderen naar de Gemeinde gegaan hier in het dorpje. Je kunt het vergelijken met een soort gemeentehuis. We wilden hier al het papierwerk regelen, maar we waren het contract vergeten. Jammer! Ook moet er nog een pasfoto komen voor op mijn pasje. Vervolgens zijn we naar Post gegaan, kun je vergelijken met een soort rabobank. We wilden hier een bankrekening aanvragen, maar omdat ik mijn pasje dus nog niet heb, kon dat niet.

's Middags zijn we rond twee uur vertrokken op de mountainbike richting het zwembad. Al met al viel dat stuk me nog redelijk mee. Ik moest en zal het gewoon uitfietsen! Bij het zwembad aangekomen hebben we een kwartiertje gezwommen; daarna keken we omhoog en werd de lucht zwart. Snel op naar het ziekenhuis om daar Joris even gedag te zeggen. En toen het hele pokke-eind, via een andere route weer terug. Nou, dat was in ieder geval geen pretje. Had het gevoel dat ik bijna dood ging. Maaaaar ik heb doorgezet, en nu ben ik superblij dat ik al zoveel beweging heb gehad deze dag.

Morgen gaat Daniela werken, dus ben ik alleen met de kinderen. Gelukkig hebben ze deze week nog vakantie, dus hoef ik niet om zeven uur m'n bed uit.

Nu ben ik ook helemaal kapot van het fietsen, dus ik ga lekker slapen! Wilde foto's toevoegen, maar die komen bij het volgende reisverslag!

Auf wiedersehen!


  • 06 Augustus 2013 - 23:18

    Leah:

    Leuuuuk Laura!!!
    Heel veel plezier en geniet ervan!

  • 06 Augustus 2013 - 23:46

    Manon:

    Wauw leuk om te lezen dit! Echt wat een gaaf avontuur. Goed dat je hebt doorgezet met het mountainbiken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 9803

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Au-pair in Zwitserland

Landen bezocht: