De eerste week is alweer voorbij! - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Laura Geurtse - WaarBenJij.nu De eerste week is alweer voorbij! - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Laura Geurtse - WaarBenJij.nu

De eerste week is alweer voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Augustus 2013 | Zwitserland, Seedorf

Grüβe an euch!

Nou, het is alweer een week geleden dat ik hier aankwam, en wat gaat de tijd snel! Goed teken, dacht ik zo. Heb alweer veel ondernomen.

Zaterdag ben ik met Joris naar Bern gegaan. Hij liet me zien hoe ik naar m'n school moest lopen. Handig, want met al die verbouwingen daar had ik het anders echt niet geweten! We hebben gelijk bij de Migros Klubschule mijn studieboeken opgehaald. Bern is echt supermooi! We zijn naar het Bundesplatz geweest; hier had je een heel mooi uitzicht over de stad. Vervolgens heel Bern doorgewandeld (en als ik dat geweten had, had ik niet mijn sandalen maar mijn grote, lompe bergwandelschoenen aangetrokken. De blaren zitten nu op m'n voeten ;)), om naar de Berngarten te gaan. Dit is een soort van tuin, waar drie bruine beren leven. Joris zei dat ik van geluk mocht spreken, want ik heb bij m'n eerste bezoek gelijk twee beren gezien. Soms is het zo dat je ze helemaal niet ziet. Ook is er één of andere klok in Bern, waar mensen vanuit de hele wereld (vooral Japanners en Chinezen) op afkomen. En waarom? Bij die klok staan een aantal beren en om het uur draaien die beren een rondje. Geweldig, toch? Dus.... 's Middags gingen we naar vrienden, om daar te barbecuen. Erg leuk en gezellig, maar ik kan helaas echt geen Zwitsers-Duits verstaan. Gaat me allemaal net even te snel.

Zondag zijn we met z'n allen naar de Murtensee gegaan. Daar konden we lekker zwemmen, en heb de schouders nu kats verbrand. Zondagavond vroeg Daniela of ik mee ging mountainbiken, terwijl zij ging joggen. Prima, leuk, dacht ik. Maar, zoals ik eigenlijk zou moeten weten nu, is mountainbiken voor iemand zonder conditie hier erg lastig. Dus een kleine elf kilometer verder was ik echt kapot (kwam de bergen/heuvels ook niet op hoor, haha).

Maandag begonnen de scholen weer in Zwitserland. 's Middags ben ik met Daniela en Thijs meegeweest naar de Kindergarten, de kleuterschool. Super schattig! 's Avonds had ik m'n allereerste Deutschkurs in Bern. Dat was echt super leuk! Ik zit in een groep met 14 personen, vanuit de hele wereld. Bij sommige vraag ik me echt af wat ze in deze groep doen, maar goed. Er zitten personen bij uit Peru, Brazilië, Spanje, China, Dominicaanse Republiek en nog meer.

Vandaag was m'n allereerste 'echte' werkdag. Heb het enorm naar m'n zin gehad. Heb de kinderen gewekt, heb ze klaargemaakt voor school en met ze ontbeten. Naar school gebracht en vervolgens heb ik me de hele ochtend en het begin van de middag met de was bezig gehouden. Was er toen ook wel klaar mee, haha. Vervolgens de kinderen weer opgehaald en met ze geluncht. Ook heb ik nog met oma geskypt, haha. Heb vanavond weer een ronde nordic walking gedaan, en in plaats van vijf pauzes had ik in dezelfde ronde nu maar één drinkpauze - whoehoe!

Bis bald!
xx

  • 14 Augustus 2013 - 00:27

    Je Zus:

    Wauw topper respect voor jou

  • 15 Augustus 2013 - 20:42

    Daniëll:

    Hoi Laura,

    Wat super om op deze manier te kunnen volgen hoe het je in Zwitserland vergaat. Als ik alles zo lees heb je het prima naar je zin. Ook erg leuk dat je er foto's bij plaatst, op die manier is het wat makkelijker om er een beeld bij te krijgen. Wat goed van je dat je zo sportief bezig bent (straks herkennen we je helemaal niet meer als je in oktober terug komt hahaha). Zal met veel plezier je verslagen blijven lezen.

    Groetjes,
    Daniëlle

    ennuh.... we skypen vast nog wel een keer

  • 16 Augustus 2013 - 19:00

    Henk Geurtse:

    Heey meid, leuk om dit te lezen ,en het gaat je wel goed af volgens mij.
    Bedankt voor je kaartje he !!! Leuk leuk .
    Kalm an doene en velle wille.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 9776

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Au-pair in Zwitserland

Landen bezocht: