Nieuwe ontmoetingen en de eerste kilo is eraf! - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Laura Geurtse - WaarBenJij.nu Nieuwe ontmoetingen en de eerste kilo is eraf! - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Laura Geurtse - WaarBenJij.nu

Nieuwe ontmoetingen en de eerste kilo is eraf!

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Augustus 2013 | Zwitserland, Seedorf

Een update van de afgelopen week.

Donderdag was een normale werkdag, en ben ik 's middags met de kinderen naar het zwembad geweest verderop. Komt, omdat het hier nog zo mooi weer is, en in Nederland heb ik gehoord dat het nog regent, haha. Sorry! Daniela was niet thuis 's avonds, en daarom zijn we naar de Mac Donalds gegaan. Maar voordat we daar heen gingen, moesten we het eerst 'verdienen'. Daarop zijn we naar de Chutzenturm geweest; een houten toren, waar je op kan staan. Die toren had 234 treden. Pittig (voor mij, haha), maar het uitzicht was echt heel mooi!

Vrijdag was ik vrij, maar ik ben 's middags mee geweest naar het ballet van Chloé in Lyss. Vond het super schattig, al die roze jurkjes. 's Avonds hadden we een Kita-fest van Thijs (de Kindertagesstätte, iets van een voorschoolse kinderopvang). Omdat Joris niet mee kon, vroeg Daniela of ik iets had voor die avond en ik mee wilde. Was een leuk feestje, maar ook weer super lastig, omdat ik er geen klap van kan verstaan. Toch heb ik wel met een aantal mensen Duits gepraat; al doende leert men.

Zaterdag heb ik afgesproken met een aantal meiden op het station in Bern. Een aantal meiden kwamen niet opdagen, dus bleven we met z'n drieën over. Kennis gemaakt met Tori (Amerika) en Sonja (Duitsland). We hebben door heel Bern gewandeld, waar een of andere grote bruiloft aan de gang was (zie foto's op facebook). Daarna zijn we naar Marzili geweest en hebben daar lekker gezwommen. Tot slot hebben we samen wat gegeten en toen kwamen we er achter dat het eten hier wel erg duur is. Het was toch erg gezellig en we gaan zeker nog een keer afspreken.

Vandaag heb ik niet veel gedaan. We zouden eerst weer afspreken, maar dat ging niet door. Dus heb ik maar een middag in de zon gelegen en vanavond heb ik twee uur aan nordic walking gedaan. Daniela zei dat het zo'n 7 km was! Schrok ik wel van, had ik niet verwacht. Ben er wel blij mee. Vanochtend stond ik ook even op de weegschaal, en in een week ben ik nu een kilo afgevallen. Jipppieee.

Tschüs tschüs!
xx

  • 18 Augustus 2013 - 22:44

    Agnes Flierman:

    leuk dat we zo op de hoogte blijven van hoe het daar is,en knap dat je al een kilo af bent gevallen,super hoor.Ik vind het super knap dat je dit doet.TOPPIE. Nou kalm aan en we blijven op de hoogte met elkaar.groetjes!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 9803

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Au-pair in Zwitserland

Landen bezocht: