Het aftellen kan nu écht beginnen! - Reisverslag uit Lemelerveld, Nederland van Laura Geurtse - WaarBenJij.nu Het aftellen kan nu écht beginnen! - Reisverslag uit Lemelerveld, Nederland van Laura Geurtse - WaarBenJij.nu

Het aftellen kan nu écht beginnen!

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 Juli 2013 | Nederland, Lemelerveld

Hoi allemaal!

Aangezien velen vroegen naar een reisdagboek, bij deze. Het komende jaar zal ik proberen om hier zo af en toe mijn belevenissen op te plaatsen.

Het aankomende jaar werk ik als au-pair bij een Zwitsers-Nederlands gezin. Vader Joris is Nederlands, Daniela, de moeder, is Zwitsers. Samen hebben zij twee kindjes: Chloé (6) en Thijs (4). We hebben al veel contact gehad, en het lijkt me een erg gezellige en sportieve familie. Is wel een keer goed voor mij, haha ;)

Ik merk dat het steeds spannender wordt, naarmate 5 augustus nadert. Het meeste is geregeld. De treinkaartjes zijn binnen, mijn oude mobiel is verkocht en mijn auto neemt Manon over. Volgende week vrijdag is m'n laatste werkdag bij de Imminkhoeve. Balen! Collega's, na de verbouwing kom ik wel een keer terug, haha.

Joris heeft me aangemeld bij de "Migros Klubschule", waar ik, al een week na aankomst, mijn Duitse taalcursus zal starten. Op maandagavond en op woensdagavond heb ik twee uur les. Ik start op niveau B1; de middenmoot zeg maar. Ook zal ik hiervoor huiswerk hebben, dus ik weet zeker dat ik me eerst niet zal vervelen! De cursus duurt tot en met oktober; wie weet plak ik er zo een cursus achteraan.

Het enige wat nog niet geregeld is, is het ziekenfonds/zorgverzekering. Waarschijnlijk is er iets misgegaan, waardoor ik per 5 augustus geen recht meer heb op een verzekering en dus wordt uitgeschreven. Aangezien dat niet de bedoeling is, gaan we hier maar weer achteraan.

Voor deze reis heb ik een aantal doelen. Ik wil heel graag een Duitse taalcursus volgen, nieuwe mensen leren kennen, uiteraard leren skiën en terugkomen met een heleboel kilo's eraf. Maar uiteindelijk gaat het toch om de kinderen. Ik hoop dat ik een leuke band met ze op kan bouwen. Komt vast goed!

Bij deze, een kleine update over hoe het er nu voor staat.

Tot snel!

  • 19 Juli 2013 - 15:18

    Manon Geurtse:

    Mooi geschreven laura! Weet zeker dat je je doelen gaat halen en het wordt vast een erg leuk jaar voor jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 9808

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Au-pair in Zwitserland

Landen bezocht: